''You are only as free as your mind lets you be''
Philip Anselmo

23 Nisan 2010 Cuma

Bir diyalog

Mert adlı kişi ile( kavanozdan su içen adam) adalet ve daha pek çok şey üzerine yaptığımız konusmada kendisine ait sözler.arada benim zırvalıklarım var. ama bütünün güzelliğini bozmamak için attım onları.

aynen öyle hacı işte öyle olduğunda denge kurulmuş olur gerçekten ve gerçek huzurada erişilir.
eşitlik olur adalet olur.
tanrının adaleti işte burda oluyor.
dengeyi bozmak istiyen zengin elbet cezalandırılıcak.
ve aç gözlü olup zenginin malına haksız kazanç sağlamak insanda elbet ceza bulucak.
ama bütün bu karmaşaya iki yüzlüllüğü görüpt sabırla beklersen elbetteki sende ödüllendiriliceksin.
insanların haksız yollardan kolayca para kazandığını görüpte inadına alın terini seçersen zengin olamıycaksın ama elbetteki ödüllendiriliceksin.
hadi bir tanrı olmadığını varsayalım.
çıkmıycakmı insanlıktan anlıyan insanlar, insan kalabilmişler.
göstermiyceklermi saygıyı alın terine ?
küçük görmiyceklerimi aslında kendini en zirvede sananı.
aslıdna adaletsizliği insanlar sağlıyor, adaleti sağladığı gibi...
tabi abi eğer gerçekten iyi olmak istiyorsan kötü yola sapmaman bile seni mutlu eder.
ve bence tanrı herkezin yaşaması gereken kadarını veriyordur.
bir yere kadar.
iyi bir insan olmalıyız bu kadar basit aslında ben bunun içinde en iyi rehber olarak vicdanımı görüyorum abi ya.
ve filozofların o düşüncesini çok seviyorum yaşıycak kadar sana yeter.
bin liran varsa birini vermek çok zor değildir.
ama 2 liran varsa ve sen yinede birini verebiliyorsan işte doymuşsundur bence.